woensdag 6 juli 2011

BEN GEEN DEVENTER DICHTER


Helaas de jury voor Deventer Dichter heeft beslist dat ik het niet word, hieronder het gedicht dat ik inzond.
 
Wij liggen aan de IJssel,
jij en ik.
Jij groot en majesteitelijk,
ik  loom
en op jouw  gras.

Ik wandelde in jou en
werd verliefd
op schoonheid, kunst, geschiedenis
jouw  groen,
en stromend water.

Fraaie oude Hanzestad,
Deventer,
mijn hart versnelde zich door jou!
Intens
geniet ik van je.

Ik wil je twee jaar dienen,
als poëet!
Je behagen met gedichten,
zo puur,
je echt beminnen.
 
Benne Solinger

websites:

Ik vind het leuk om steeds op een andere manier te dichten, dit keer met een eigen idee, aantal lettergrepen per couplet:  25 verdeeld in:  7 3 8 2 5 Tijdens het tweede Deventer Dichterscafé heb ik voorgesteld om regelmatig met elkaar te dichten en op deze manier samen op een hoger niveau te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten