woensdag 13 april 2011

De Parabool Raalte

De Parabool.
Hoe kijkt de dorpsdichter daar naar?

Op 8 juni vond ik het blad “Kabaal” in het postvak van de studio van RTV Raalte. Natuurlijk nam ik het direct mee naar huis en zag dat het gedichtje dat ik speciaal voor de Parabool maakte er ook in stond.
Gelijk heb ik een mailtje gestuurd naar Metke de Groot van de redactie en de winkel van de Parabool in het KULTURHUS om te bedanken.
Vanmorgen las ik het prachtig uitgevoerde nummer 6 van jaargang 2 eens helemaal door. Wat een prachtig blad. Ik dacht daar moet ik toch nog eens een gedicht voor maken. Want wat doen jullie veel, wat wordt er hard gewerkt. En wat een talenten zitten er bij de Parabool. Ik zag prachtige schilderijen die Nikky maakt. Ik las het verhaal van Daniëlle van de boerderij, die in de bakkerij en de wasserette werkt., maar ook van de sportvrouw Kristel. En jawel, zelfs een dating pagina. Ik hoop dat Bert een lieve vriendin heeft gevonden, zodat hij zondags niet meer alleen is. Ik was blij, toen ik de pagina over het onderhoud voor het gebit las, dat ik voldoende mijn tanden poets.
Als Dichter-bij-Raalte mag ik zelf weten waarover ik gedichten schrijf. Ik MOET er 10 in een jaar maken, maar sinds 14 februari heb ik er nu al 24 geschreven. Over allerlei verschillende onderwerpen. Eigenlijk ben ik al klaar met mijn taak, want ik ben voor 2 jaar dorpsdichter.
Maar dat doe ik niet hoor, ik ga gewoon door en maakte er nog 1, de 25ste  dus,  voor de Parabool naar aanleiding van deze “Kabaal”.

De Parabool
Wat doen ze  er eigenlijk niet?

Ze bakken, schilderen, sporten,
schrijven een pracht “Kabaal”
Maar er zijn ook gastvrouwen
en -heren, die prima serveren!

Ze wassen en strijken
en bakken het brood.
Maar ook appeltaarten
waar ik van genoot.

De kaas is er heerlijk
en eerlijk gemaakt.
ga ook eens naar de Parabool
ik weet dat het smaakt.

Benne Solinger, www.beninbeeld.nl
dorpsdichter voor de hele gemeente Raalte,
9 juni 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten