maandag 1 juni 2009

Benne over Wilmink

maandag 1 juni 2009

Benne over Wilmink

Recht naar mijn hart zijn zijn gedichten,
mooie man, die Willem, met veel gezichten.
Dichtte het leven aan elkaar,
‘heel eenvoudig’: ‘k zeg het maar.
Raakte met zijn simpele woorden
in mijn hart al mijn akkoorden!
Lees ook zijn werk, het is heel veel
maar het voelt vaak als fluweel
op uw ziel!

Benne Solinger, Dorpsdichter Raalte, 15 mei 2009
www.beninbeeld.nl

Voorgedragen op 15 mei op het perron 4 te Deventer bij de Willem Wilmink Express, een grote festiviteit om het te herdenken ter gelegenheid van zijn 5e overlijdensjaar. Organisatie Enschedé Promoties. Ik was gevraagd door B&W Raalte om 3 boeken in ontvangst te nemen, een autobiografie en twee bundels over Willem Wilmink. Op alle perrons die de trein aandeed, was ik de enige met een gedicht over Willem Wilmink. Overigens vertegenwoordigde ik B&W Raalte, die mij pas op de dinsdag ervoor vroegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten