maandag 1 juni 2009

Andere wereld?

maandag 1 juni 2009

Andere wereld?

Andere wereld?

“Ga je mee,
naar een Manifestatie van AV?”
Dat was de vraag, die ik kreeg
Van collega’s bij RTV Raalte tv!

In eerste instantie zei ik: “nee”,
want van techniek heb ik geen idee.
Maar na wat aandringen, zei ik: “ja”
en ging per trein mijn collega’s achterna.

Het was of ik op een andere planeet kwam,
met een taal….daar begreep ik echt helemaal niets van.
Dutch View, geen NOB meer dus…
Xpression Virtueel Studio: voor iedere klus.
Het Licht: Lighting equipment and studio rental,
HFPrints en Newsroom Groupware Redifining Integration.
Multifunctionele Soccer Live Graphics
En natuurlijk HD tv en masterfiles.

In één regiewagen: tientallen schermen,
lenzen van € 125.000,-- en natuurlijk
Advanced Securitye SLTN Media Solutions en
DSTTL – Filmgear United.

Waar was ik?
Waarom was ik mee?

De techniek is veel verder
dan onze portemonnee.
Een taal niet te snappen in Hilversum,
het vergde van mij het maximum.
Mijn technische collega’s daarentegen
hebben heel wat informatie meegekregen.

Leerzaam, ja en nee..

In Raalte maken wij radio en tv,
van een paar euro’s en met veel enthousiasme!
Én veel vrijwilligers werken mee!
We maken mooie producten met “klein” materiaal.
Blijven dat doen, is ons ideaal:
Gemeentelijke radio en tv van een budget zo klein
dat we er geweldig trots op mogen zijn!

Benne Solinger, dorpsdichter Raalte
29 mei 2009

nav AVManifestatie op het Media Park te Hilversum, 28 mei 2009
als eerste gedicht ook gepubliceerd op: de website van VAAGTAAL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten